OT: Problemy s prepsanou FAT32 na SATA HDD.

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Čtvrtek Září 15 09:37:58 CEST 2011

Dobry den,
delsi dobu jsem premyslel, zda to sem vubec poslat, protoze je mi jasne,
ze mi nikdo reseni neprednese na stribrnem podnose, ale zkusim to. Treba
nekoho neco napadne.
Pro rizeni jedne technologie pouzivame PC, ktere obsahuje:
- nejakou Mini ITX desku (procesory VIA, ATOM apod.) + RAM + HDD + zdroj
- komunikacni kartu (prevodnik) RS232/RS485 s watchdogem na RESET MB
- operacni system MS-DOS + ovladace sitovych karet (NDIS2 a packet driver)
- ridici aplikaci, ktera komunikuje s technologii a dohazuje WD, pokud
ne, WD na karte zresetuje po nekolika minutach PC
Neresme prosim proc to tak mame a nepouzivame nejaky moderni OS (zmena
se chysta). Takto to pouzivame vic jak 10 let. Pouzivame ruzne zakladni
desky - drive VIA EPIA, ted Avalue, Nexcom, Adlink apod.
Pevne disky pouzivame co mistni obchod da, tedy snad vsechny vyrobce a
mnoho typu. Za ta leta jsme nemeli zasadni problem s disky, vetsinou je
problem s vyfouklymi kondiky na MB (hlavne Via) nebo vetraky ve zdroji.
Sem tam odesel disk, vetsinou byl uplne mrtvy, velmi malo se poskodila
FATka.

Cca od poloviny minuleho roku pouzivame zakladni desky Avalue EMX-945GSE
se SATA disky - ruzni vyrobci a velikosti. Bohuzel se nam nyni velmi
casto stava, ze se na HDD poskodi FAT32 a prepisou se clustery. Najednou
se objevuji v souborech nesmysly z jinych souboru, zacne mizet vse z
pracovniho adresare te aplikace a Scandisk najde poskozeny system
souboru a adresarovou strukturu. Test povrchu disku chyby nenachazi,
utility vyrobcu HDD taky ne.

Z 50 instalaci se to stalo uz asi v 10-ti pripadech, nekde to vydrzelo 6
mesicu, jinde 8, jednou dokonce jen 14 dnu, na jedne stanici uz jsme
byli 2x. PC jsou dost na UPSkach, nekde ovsem ne. Komunikacni aplikace
je temer stejna, i kdyz se samozrejme vyviji, ale zasadni zmeny v ni
nejsou. Tento system pouzivame aspon 10 let a tyto problemy jsou
posledni rok a pul.
Napada nekoho neco?

--
Martin Hanek