Co s akumulatorom z laptopu?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Září 11 09:18:11 CEST 2011

Na Eee mi odisiel akumulator (uz nevydrzal ani 10 minut), nuz som si kupil novy. Zatial je vsetko OK.

Ale co so starym?

Najrukolapnejsie riesenie je ho odniest do zberneho dvora, ale pri pohlade na ten zberny dvor, ktory mam cestou, mam taky pocit, ze je to ekvivalent toho, ak to hodim jednoducho do smeti. Ak tam odnesiem oloveny akumulator, tak mi je viacmenej jasne, ze na to existuje firma, ktora z toho to hodnotne olovo pomerne jednoduchym sposobom extrahuje; ale na to mnozstvo litiovych bateriek, ktore sa zozbiera, ak sa zozbiera, plus to mnozstov litia, co v tom je, plus komplikacie co podla mna s jeho extrakciou a manipulaciou musia byt - nuz sa na to IMHO jednoducho kasle.

A ked uz platime recyklacny poplatok, je nejaka zarucena cesta ako sa dobrat sluzbe, ktoru som si zaplatil? Ja viem, ze podstata celeho cirkusu okolo recyklacneho fondu bude zrejme uplne ina nez recyklovat elektroodpad (nech to pochybne slovo uz znamena cokolvek), ale naivne dufam, ze v tomto konkretnom pripade sa mylim.

Dakujem,

wek