NF zesilovač 100W

Jiří Němeček jirry na centrum.cz
Pátek Září 9 13:35:43 CEST 2011

Dobré dopoledne,

děkuji všem za tipy, celý večer jsem ještě brouzdal a dospěl jsem k
těmto závěrům:

Elektronkové konstrukce jsou klasika, ale nikdy jsem s nimi nedělal a
představa transformátorů v signálové cestě mě prostě děsí. Navíc všechno
to žhavení, čekání...

Z tranzistorových se mi nejvíc líbí Transiwatt (je nejjednodušší), ten
bych ale potřeboval upravit na symetrické napájení, abych se zbavil
výstupního kondenzátoru. Leach má jedinou chybu v tom, že je poměrně
složitý a jeho výborné vlastnosti v kombu asi nevyužiju. Každopádně
kdybych si stavěl brutální zesilovač na doma, byl by jasným favoritem.

A vítězem se stává...

Nejspíš hned první tip, tedy TDA7293V. Jak jsem psal, chtěl jsem koncák
spíše diskrétní, ale jednoduchost tohoto IO je prostě natolik
okouzlující, že ho zkusím. Zmíněných 100W bude pro jednoho brouka hodně
blízko smrti, dám proto dva paralelně. Zatím jsem ale nenašel vhodnou
DPS a co jsem četl v diskusích, většina u nás prodávaných modulů a
stavebnic nerespektuje základní konstrukční zásady a jsou dost
poruchové. Pustím se proto do konstrukce vlastní a uvidíme, co z toho
vyleze. Mimochodem, třeba Marshall AVT150 používá stejný koncept, ale
podle dokumentace je zesilovač složen z různě prodrátovaných modulů, což
asi není příliš šťastné:
http://www.diyaudio.com/forums/chip-amps/76293-problem-tda7293-marshall-avt150h.html
Docela mě udivuje, že i tak renomovaný výrobce konstrukci pěkně odfláknul.

V neposlední řadě je lákavá i cena, rizikem je naopak nebezpečí koupě
klonu namísto solidního obvodu od STM. No, snad si tu za pár měsíců
nebudu rvát vlasy :-)

Ještě jednou díky a pěkný den všem.

Jirka