[OT] STA a UPC (PC zvuk)

Středa Září 7 19:47:19 CEST 2011

2011/9/7 Petr Tomasek <tomasek na etf.cuni.cz>:
> Jenže v onom inkriminovaném domě je to tak, že UPC má svůj kabel
> a ještě k tomu obsadila "STA", které se na první pohled tváří, že je
> to STA (z antény), ale není. Tzn. dvě zásuvky vedle sebe a obě UPC...

STA se někdy (často) dělá tak, že se kanál převede na mnohem nižší,
kvůli útlumu - vyšší frekvence má vyšší útlum a ve vysokých domech to
pak na dlouhém vedení a X průchozích zásuvkách už moc nefunguje. Dřív
to na analogu dělal nějaký konvertor posunem frekvence (řekl bych
technicky poměrně jednoduše). Dneska se musí něco podobného udělat s
DVB-T, jak to technicky funguje, tj. jestli se přitom mění i datový
tok nebo třeba jestli kvůli lepšímu využití kanálů to nějak
spravědlivě přerozdělili (v každém přijímaném multiplexu je jiný počet
programů), to nevím. To dílo někdo dodal, někdo ho taky musel převzít
(zástupce družstva), pokud je to shodou okolností nějaký skoro slepý,
skoro hluchý důchodce, který má doma televizní archivní přijímač Tesla
Color, tak si nějakých vad v obraze ani nevšimne. Obvykle, když je
zákazník (družstvo) nespokojený, reklamuje služby u dodavatele (to už
jsem psal).

> Osobně to považuji za svého druhu podvod (tedy, ne že by se takovéto
> věci neděly dnes běžně...)

Viz co jsem napsal výš, třeba to jinak než překódováním do nižších
kanálů nešlo. Tím nechci říct, že by to nešlo udělat líp, vždycky to
jde udělat líp, to platí v každém oboru ;)

> To je, bohužel, naprosto mimo mne. Nicméně na druhou stranu vím,
> že se v tom domě UPC chová jako by jim to patřilo a ve chvíli, kdy
> se tam nastěhuje někdo nový, hned k nim naklusá jejich agent s teplou
> vodou...

U mě bylo agentů s teplou vodou několik, z UPC, od telekomunikací,
všechny jsem vyhodil. (Nevyhodil jsem jen jednou agentky Vorwerku,
protože ten vysavač, co mi předvedli se mi líbil a tak jsem si ho
koupil. Ne kvůli tomu divadlu, co předvedly, ale fakt kvůli tomu
vysavači.)

> Ne, nechápete, opravdu teď nehledám optimální příjem TV signálu...
>
> Myslím, že je tady správné místo pro to, aby člověk poreferoval, že takové
> věci se taky dějí...
>
> Tím nechci říct, že bych z toho chtěl dělat kdovíjak dlouhý flame, nebo
> bych si myslel, že máslo má na hlavě jen jedna konkrétní firma, o které
> tu dnes byla řeč...

Jsem bývalý zákazník UPC, měl jsem od nich internet (pořídil jsem si
ho ne po nalejvárně od agenta, vybral a objednal jsem si to sám).
Jednou to přestalo chodit 10Mbit, jak mělo (resp. bral bych i cca 6) a
začalo se to ploužit mezi 0,5-1Mbit. Tak jsem to reklamoval, řekli, že
je to v pořádku, že oni žádnou závadu nevidí. Já jsem závadu pořád
viděl, tak jsem jim udělal pápá.

P.K.