ot: kvalita - povzdych

Úterý Září 6 12:02:13 CEST 2011

2011/9/6 Jaroslav Kotlaba <kotlaba.hw na seznam.cz>:
> http://www.mmspektrum.com/clanek/normy-rady-iso-9000-prinos-nebo-hrozba

Člověk to čte a celou dobu souhlasně kývá hlavou. Byl jsem ve firmě,
kde bylo ISO (teď jsem v jiné, kde je vlastně taky), v databázi byla
hromada věcí, když jsem se tam začet, byly tam k nalezení i postupy
jak udělat šroubový spoj (šroub, matka, podložka, utáhnout atd.), ale
přišlo mi to nějak nedodělané, tyhle věci pro dílnu tam byly, ale když
jsem chtěl najít něco pro moji pozici (projektant elektro), tak jsem
hledal marně, navíc když jsem se zeptal několika lidí, kteří už tam
roky pracovali, tak mi každej řekl svůj názor na věc, jak mám to a to
udělat a samozřejmě každý mi řekl něco jiného. A třeba ukládání dat
projektů na síť bylo nejednotné, byl v tom chaos, něco najít byl někdy
celkem problém (u velkých projektů).

Z tý databáze se stejně časem stal jenom balast, který nikdo nečte a
nikoho nezajímá. Jediné věci, co jsme z toho používali, byly šablony
dokumentů, protože jenom tam má být aktuální a tudíž platná verze (což
stejně neplatilo na 100% a některé šablony, hlavně anglické verze, tam
nebyly vůbec).

Taky jsem se tam občas koukal na aktuální organizační schéma firmy,
jenže se trochu měnilo (zaměstnanci přicházejí a odcházejí), v
managementu se dělaly škatulata batolata, jednou za rok přišel novej
nejvyšší šéf (asi za trest) a když jsem jednou sdělil správci ISO
(jistě velice dobře placená funkce), že tam to schéma už jaksi neplatí
a jestli by tam nedal nové, tak ho prostě bez náhrady smazal.

Člověk si z toho odnese, že celé slavné ISO je úplně k ničemu a nějaký
certifikát vlastně vůbec nic neznamená.

P.K.