PC zvuk

Pondělí Září 5 12:50:20 CEST 2011

To je ten rozdíl mezi teoreticky a prakticky. Přes televizi zřejmě
teče nějaký malý vyrovnávací proud mezi stíněním společné antény a PE
(i když pořád nevím, jestli má PE někam připojené a když, tak kam,
musím to změřit). Na nějaké GND cestě (má přece nějaký odpor) se pak
vytvoří úbytek napětí a ten vytvoří offset pro analogový signál i
kdyby bylo jenom uvnitř televize. Samozřejmě, teoreticky by měly být
země udělané nějak správně a měl by s tím výrobce počítat, ale
prakticky analogové signály už dneska mizí, i DVD přehrávače mají
HDMI, navíc snižování nákladů, školácká chyba při návrhu televize, v
laboratoři to fungovalo a tak je zrovna SCART udělaný blbě a mám tam
slabý brum (toho bych si možná nevšim) a světlý pruh přes obraz.

Společná anténa je vůbec záludná, představte si, že je na ní připojeno
50 lidí se svojí televizí, DVD přehrávačem, videem, multimediálním
centrem, zesilovačem a někdy i počítačem - nemáte pořádnou šanci
zjistit ani ovlivnit, jakou třídu ochrany ty přístroje mají.. Proto je
lepší ji galvanicky oddělit i kdyby to bylo jen preventivně. (Já mám
mezikus s kondenzátory dělaný na koleně, ale prodává se to i běžně v
elektru.)

No a podobně je to i s tím satelitem, jednou jsem s tím měl problém,
tak od té doby mám na trubce držáku navlečenou duši (dříve ten
pantofel), resp. dvě přes sebe, aby ji třmen tak lehce neprokousnul a
ještě mám na těch ostrách hranách třmenu další kus poskládané gumy.
Nevýhoda je, že to nechci zas tak fest utahovat (aby to ty pryže
přecejen neprokouslo), tak když fouká velkej vítr, tak mi s tím trochu
hne. Tenhle problém je ale jen s motorem, bez něj nebo s přepínačem a
více konvertory by nenastal (i když je anténa celá plechová, vlastní
konvertor má plastové pouzdro a přepínač taky nemusíte spojovat s
žádnou zemí, tj. zábradlím apod.).

P.K.