bleskozvody - nejake citanie

Pondělí Září 5 09:55:21 CEST 2011

Dne 5.9.2011 9:26, Daniel Valuch napsal(a):
> Zdravim,
> vedeli by ste mi prosim doporucit nejake citanie aby som si mohol
> urobit obraz o tom ako sa chrani (napriklad rodinny dom) a ake su tam
> predpisy/normy?
> Dakujem,
> b.

http://www.kniska.eu/
sice je tam spousta reklamy na Dehn, ale jinak tam je i vše důležité.
Jen nechápu jednu věc. Dehn dělá nějaký izolovaný vodič pro svody k
hromosvodu. Když jsem se zase jinde dopočítal k přeskokové vzdálenosti
0,5 až 1m (100KA, impulz 350us - uvažuje se odpor uzemění i indukčnost
svodu), ten kabel by musel být tlustý jako ruka. Ale zase jinde jsem se
dočetl že stačí bariéra která zabrání volnému pohybu iontů a může zvýšit
přeskokovou vzdálenost podstatně víc, než odpovídá její izolační
pevnosti. Leda že by to fungovalo nějak takhle.
Anděl