Zajimave eroplany (vyvoj tentokrat v pozitivnim smyslu)...

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Neděle Září 4 08:24:09 CEST 2011


Asi nejvetsi vyrobce (uz dlouha leta) je holandske AMT.
http://www.amtjets.com/

mate tam veskere udaje - delaji i systemy automatickeho startu

turbiny se v modelarine dlouho nepouzivaly, protoze panoval vedecky 
nazor, ze je velmi problematicke zvladnout jednak aerodynamiku na tak 
malych lopatkach (turbiny tak kompresoru) a problem byl i v materialech 
(obezne kolo turbiny a loziska). Ty problemy stale jsou - v praxi se 
nepouzivaji ciste axialni systemy - vetsina soucasnych modelarskych 
turbin ma radialni kompresor a axialni turbinu.

Vsechny vedatory prevezl jisty nemec (bohuzel jmeno si ted nevzpomenu - 
napsal i knizku, kterou mam u otce), ktery prvni funkcni turbinu vyrobil 
doma na kolene - mela kompresor slepeny z preklizky a kolo turbiny just 
naohybane podle sablon.

Samozrejme ted uz to ma naprosto jiny rozmer - na obezna kola se v 
amaterske stavbe pouzivaji kompresory z turb do aut a obezne kola turbin 
se frezuji na CNCckach - vetsinu zarupevne oceli (vetsinou Inconel). 
Loziska vetsinou keramicka.

Co je bomba tak, ze uz take dlouha leta pouzivaji i turbohridelove 
motory - zvlast ve vrtulnicich je to pecka.

-- 
S pozdravem
======================================================================
Radek Vicek

Dne 4.9.2011 6:02, Jaroslav Buchta napsal(a):
> Nadhera, oboje ;-)
> Docela by me zajimalo, jak jsou ty proudove motory na tom aktualne s
> zivotnosti, jaky maji tak bezne tah a spotrebu? Ja myslel, ze se to
> pouziva v modelarine spis nejak experimentalne a ono to funguje zda se :-)


Další informace o konferenci Hw-list