Hledani umisteni kabelu pod zemi

Vladimír vladimir na hkfree.org
Pondělí Říjen 31 19:15:07 CET 2011

Mohu potvrdit, funguvalo to i na mě a to i když podobným jevům nevěřím, do
senzibila mám dost daleko a jsem dopředu zaujatý. A čuměl jsem na drát,
vlastně na dráty :-)

Vladimír

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of J.Polivka
Sent: Monday, October 31, 2011 6:40 PM
To: HW-news
Subject: Re: Hledani umisteni kabelu pod zemi

Psal jsem to tady již před nějakým rokem a byl jsem za to i odsuzován.
Pracoval jsem nějakou dobu na vysílacím středisku a kabely v zemi jsme
hledali a uspěšně pomocí L drátů.
Podle mne to byly obyčejné svařovací dráty.
Za zkoušku to stojí neb to celkem nic nestojí :-) Dráty se mi v ruce
roztáhly v ose kabelu a nešlo tomu zabránit. Samozřejmě také díky tenkosti
drátu, který byl držen v ruce.
Tento článek
http://detektory.hantec.cz/clanky/hledani-s-pomoci-l-dratu-29.html
jsem ani nečetl, ale takto nějak to vypadalo.
Asi jako na obrázku "Správné držení L drátů".
Ty původní dráty co jsme používali jsme jen ohnuli a nijak je nezkracovali.
Jindra Polívka

-----
Potřeboval bych zjistit, kudy vede 3f 400V přípojka zakopaná v zemi -
hloubka ani umístění není známé ani přibližně. S ohledem na charakter
(místní rozvod na pozemku) ale očekávám hloubku tak okolo 1 m, asi ne víc.
Oba konce kabelu jsou dostupné.

Našel jsem řadu profesionálních přístrojů za velké peníze, i půjčovny, různé
články a pár schémat, resp. manuálů ke komerčním řešením. Též různé
amatérské postupy.

V principu se zřejmě jedná o vysílání frekvencí jednotky až desítky kHz do
kabelu coby vysílací antény a hledání maxima jejich úrovně (hl. mag.
složky) někde nad kabelem.

Amatérská, popř. rychlá řešení jsou obvykle na bázi buzení kabelu obdélníkem
se spoustou harmonických (popř. různá AM modulace kvůli zlepšení
slyšitelnosti) a následná lokalizace AM přijímačem s feritovou anténou,
někdy je použita cívka s mnoha závity a nf zesilovač.

No a teď o co mi jde: chci něco podobného vyzkoušet (půjčit si umí každý),
jednoduché zařízení tohoto typu by se hodilo i do budoucna, ale nechci a
nemůžu s tím strávit moc času. Čili zajímají mě konkrétní poznatky, zda to
někdo zkoušel apod.

Díky

Jirka