sovietsky sluchatkovy kablik

Pondělí Říjen 31 12:40:38 CET 2011

Na hedvábné niti namotaný měděný pásek... koukněte do prastarých čtyřžilových šňůr k telefonu, tam bylo totéž. Vím jenom že už jako malého kluka (je mi 53) mě to strašně štvalo při pájení. Přesněji řečeno se to ani pájet nedalo, používaly se tam lisovací vidličky s dovnitř zahnutým hrotem.
Teď jsem na tento princip narazil u nějakých ohebných ethernetových kabelů.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Monday, October 31, 2011 12:28 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: sovietsky sluchatkovy kablik

Ten Madar, co rozobera rozne carachy, tentokrat rozobral sovietsky miniaturny rozhlasovy prijimac.
http://szetszedtem.hu/529mikroradio/orosz.htm

Avsak nie to je zaujimave (aj ked s ohladom na dobu vzniku je), ale konstrukcia kablika, ktory vedie ku sluchatkam. Na hodvabnych nitiach je namotany medeny pasik...

http://szetszedtem.hu/529mikroradio/1600/031szerkezet.jpg

Kam sa hrabu dalekovychodnania... :-) Aj ked, ked sa to tak vezme, mozno to nie je zla konstrukcia z hladiska ohybnosti a zivotnosti...?

wek