schema Gama 160

Neděle Říjen 30 19:54:02 CET 2011

Je jiná doba. Když bylo v televizi potřeba vyměmit jednu lampu za rok,
televize měla vydržet 10 let a bylo spousta TV opravářů, ta dokumentace
měla smysl. Dneska na tom obvykle není co opravovat a než by výrobce
řešil opravy typu "výměna součástky za korunu, hledání půl dne" je pro
něj výhodnější desku zahodit a dát novou. Většina závad se projeví hned
- je to v záruce, není co řešit. Výrobce potřebuje vyrábět a proto
závady po záruce se mu docela hodí. Cena nové desky se moc neliší od
ceny desky + krabice a tak to každý raději zahodí a koupí nové. Myslím
že tohle je dnes u spotřebních věcí všeobecný standard, pochopitelně
"značkový" výrobce dražších věcí (např. foťáky) má své servisní
střediska, ale ty lidi se taky musí z něčeho zaplatit.
Anděl