schema Gama 160

Neděle Říjen 30 18:57:51 CET 2011

No nevím - myslím že málokterý výrobce dnes chce k něčemu dávat
dokumentaci. Já se mu ani nedivím a vcelku to chápu. Jenže když mi nová
svářečka nejde (o záruku jsem přišel když jsem si tam dodělal regulaci
napětí a blbec jsem si jí před tím nevyzkoušel), platit opravu stylem
"výměna desky - cena cca nového výrobku" se mi taky nechce. Navíc s tím
mám jiné úmysly než jen svařovat a schema se hodí.
No je fakt že
1. řízení svářečky je natolik jednoduché, že se to dá při troše
trpělivosti z toho tišťáku vykoukat a mám to i v plánu na dlouhé himní
večery
2. je to sestavené z obvodů dostupných v každé "drogerii"
Jinak ta svářečka se mi líbí, přece jen ohlasy jsou na ní dobré a je za
rozumnou cenu. Když bude mít nějaká Čína psaných 160A, moc bych tomu
nevěřil. Tady jo. Je tam i dobře vyřešená stabilita regulace proudu, ani
při 5A nedochází k vynechávání impulzů a k tomu, že by svářečka pískala
nebo syčela. Nějakých pár zdrojů jsem už udělal, ale s tímhle si fakt
pohráli.
Jediné co bych jí vytknul ... všechny zemnící fastony na krabici i na
víku byly dokonale nakomaxitované a ani náznak toho, že by protějšek
nějak barvu poškrábal. Nechápu to - doma na to člověk nepřijde, ale ve
firmách se dělá pravidelná revize ručního nářadí a že jim to už někdo
neomlátil o hlavu.
Jinak na obkreslování zapojení jsem vymyslel tohle: Vyndám desku,
vyfotím z obou stran. Stranu bez SMD (je prázdná - jen spoje) ozrcadlím
a změním barvy aby spoje byly třeba červené. Pak (po korekci chyb
zobrazení) obě vrstvy sloučím do jednoho obrázku. A můžu omalovávat :-)

Anděl