Floppy mechanika k dnesnim zakladnim deskam

Pondělí Říjen 24 10:02:19 CEST 2011

2011/10/24 Petr Simek <psimek na jcu.cz>:

> Zdravim
>
> zjistil jsem ze rozhrani pro floppy disky (a IDE) uz nejak vymizelo
> z dnesnich mainboardu ;-(  Nevite zda lze pripojit nejakou FDD 1.44"
> napr. k takovehlemu mainboardu -
>
>   http://www.alza.cz/intel-d525mwv-mount-washington-d226921.htm
>
> a to tak aby z fdd nabootoval a pracoval pod DOS 6.22  ?

Jinak teoreticky by tam FDD mechanika připojit šla, ta deska má na
sobě IO W83627DHG-A, který má FDD rozhraní:

http://71.131.159.28/CA_Manual/GPIO/W83627DHG.pdf

Takže první krok by byl napíchnout se na příslušné piny, je to jen asi
13 signálů (15, pokud chcete dvě mechaniky) + GND:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Disketov%C3%A1_mechanika

Ale musí být i podpora FDD v BIOSu, to je ten druhý krok, vlastně
důležitější než první ;) Bez toho nemá smysl začít pájet.

P.K.