Floppy mechanika k dnesnim zakladnim deskam

Pondělí Říjen 24 09:44:25 CEST 2011

2011/10/24 Petr Simek <psimek na jcu.cz>:

> Zdravim
>
> zjistil jsem ze rozhrani pro floppy disky (a IDE) uz nejak vymizelo
> z dnesnich mainboardu ;-(  Nevite zda lze pripojit nejakou FDD 1.44"
> napr. k takovehlemu mainboardu -
>
>   http://www.alza.cz/intel-d525mwv-mount-washington-d226921.htm
>
> a to tak aby z fdd nabootoval a pracoval pod DOS 6.22  ?

Pokud jde jen o nabootování do DOS6.22, tak to jde i z USB disku. Když
se správně zeptáte vyhledávače, dostanete návodů celou řadu:

http://blogs.oracle.com/dragonfly/entry/dos_bootable_usb_flash_drive
http://www.make-bootable-disks.com/usb-boot-disks/how-to-make-an-ms-dos-6-22-bootable-usb-drive-120.html
http://www.freedos.org/freedos/news/technote/203.html
http://www.bootdisk.com/usb.htm

FDD mechaniky na USB se dělají, ale jestli z nich jde bootovat, to nevím.

P.K.