PATEK: Opravdova Hardwarova soutez

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Neděle Říjen 23 14:07:09 CEST 2011

Magneticky zesilovac jsou dve presytky, ktere maji kazda dve vinuti, prvnimy
pary jsou propojeny do serie, druhymi pary jsou zapojeny antiseriove.

To spojeni prvnich paru se vradi do cesty stridavemu proudu (nizke frekvence)
a za normalni situace je jeho reaktance tak velika, ze celym obvodem proteka
jen maly zbytkovy proud.

Pokud se pripoji spojeni druhych paru na zdroj regulovatelneho stejnosmerneho
proudu, se stoupajicim stejnosmernym proudem se zvysuje syceni jader a tim
klesa indukcnost a tim i reaktance ve stridavem obvodu a jeho proud se
zvysuje.
Jakmile se jadro presyti, neblokuje to stridavou stranu uz prakticky vubec.

To antiseriove zapojeni je tam proto aby se stridavy proud netransformoval do
stejnosmerne casti.

Cele to na ovladane strane funguje klidne do stovek amper.

Naucili me to na dopravni prumyslovce a tyka se to zeleznicni zabezpecovacky.
A dokonce jsem to jednou i na vlastni oci videl.

Jakub Ladman