Zase elaborat s EM vlnami

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Říjen 18 13:48:39 CEST 2011

Děkuji, přidal jsem tam rozdělení stupňovité/gradientní, průměry vláken a
vlnové délky (po sledování další diskuse nakonec 1310 nm). Větu na konci
jsem upravil na "... do značné míry nahradila...".

PH

From: "Jozef Racek" <Jozef_RACEK na Tempest.sk>
spojili ste vlakna so stupnovitym indexom lomu a vlakna s gradientnym
indexom lomu - to nie je celkom korektne.
U Stupnovitych dochadza k viacnasobnym lomom - ako mate popisane.
u gradientnych je gradient "analogovy" - teda nie v tenkych vrstvach
stupnov, ale je to problematickejsie navyrobu.

Nesuhlasil by som s tvrdenim, ze singlemody nahradili gradienne vlakna,
sle to by asi bolo na diskusiu.

mozno by som doplnil priemery bezne pouzivanych vlaken v IT a telko:
multimode - OM1 - 62.5um jadro, 125um jadro s primarnym obalom
multimode - OM2 a OM3 - 50um jadro, 125um jadro s primarnym obalom
singlemode 9um jadro a 125um s primarnym obalom
Primarny obal je obycajne nejaky druh teflonu

pouzivane najbeznejsie vlnove dlzky:
MM - 850 nm
SM - 1350 a 1550 nm
pre DWDM samozrejme pasmo a konkretne vlnove dlzky su uz asi mimo
rozsahu prehladu

pre porovnanie - ludsky vlas ( blondavy) ma okolo 100-130 um, cierny o
nieco viacej.

Pekny dokument.

Dodo