� Centos

Milan B. milan na bastl.sk
Úterý Říjen 18 13:26:41 CEST 2011

On 18. 10. 2011 12:19, RV wrote:
> Take bych rad vedel neco blizsiho - momentalne se me to velmi akutne
> tyka.

Databazy je mozne bezat na virtualnuch strojoch, nic tomu nebrani.
Splietaju sa tu viacere rozne problemy.

Problem je v realnom case. Virtualny stroj bezi v podstate vo virtualnom
case - casove intervaly odmeriavane  virtualnym casovacom nemusia uplne
zodpovedat skutocnemu casu a systemove hodiny nedrzia cas. Problem je aj
v tom, ze tato odchylka je nerovnomerna (niekedy bezia pomalsie, niekedy
skoro plnou rychlostou - zavisi to obvykle od zatazenia hostitelskeho
systemu) - ak nejaky korekcny mechanizmus vypocita korekciu, tak
korekcia moze byt prilis velka a cas sa moze vratit dozadu alebo skocit
prilis daleko dopredu.

Riesi sa to bud pomocou NTP - v tomto pripade moze nastat problem, ak
cas prilis utecie, vtedy sa moze zmenit skokom. Takisto zmienovana
nerovnomernost v plynuti virtualneho casu dokaze NTP rozhodit.

Inym riesenim byva pouzitie specialneho demona, ktory zabezpeci
synchronizaciu casu s hostitelskym systemom - demon je sucastou ci uz
VMware tools alebo VirtualBox addons. Ani tato synchrozacia  nemusi byt
presna, par sekund az desiatok sekund rozdielu tam vie byt:

# date ; ssh virtual1 date ; date
Tue Oct 18 13:21:47 CEST 2011  (Centos host)
Tue Oct 18 13:21:20 CEST 2011  (Centos guest vo VirtualBox,
synchronizacia vbox demonom)
Tue Oct 18 13:21:48 CEST 2011  (Centos host, pre kontrolu kolko to cele
trvalo)

Co ale vie vadit viacej je cas, ktory skace dozadu. Ten naozaj vie
rozhodit databazove systemy. Takze nech sa zvoli akykolvek
synchronizacny mechanizmus, cas musi plynut iba dopredu.

Problematika casu a jeho synchronizacie je dost podrobne zdokumentovana
- pekny prehlad je napriklad
http://www.vmware.com/files/pdf/Timekeeping-In-VirtualMachines.pdf. To
sa tyka samozrejme aj inych virtualizacnych technologii

Takze ak potrebujete prevadzkovat databazove systemy zavisle na presnom
a synchronizovanom case, tak virtualizacia nie je vhodnym riesenim. Ak
vsak ide o nejaky objednavkovy system, kde na par sekundach nezalezi,
tak preco nie.

-m-