OT HW NAS nebo FreeNAS apod.

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Říjen 17 15:21:18 CEST 2011

Vyrobcu v tomto segmentu neni moc - spis me zajimaly nejake konkretni
rady zarizeni se kteryma mate dobre zkusenosti.

Rychlost momentalne neni hlavnim kriteriem - klienty jsou webove
aplikace, kde jsou prenosove rychlosti o jeden az dva rady nizsi.

Nicmene jsem se zadrhnul na jednom problemu. Ja potrebuji pristupovat na
jeden diskovy prostor z vice serveru (jak z DMZ tak z vnitrni site).
Doslo mi a ted jsem si to jeste vyzkousel, ze se mi posteka driv nebo
pozdeji FATka na takto pripojenem disku - pri pouziti NTFS. Nicmene jsem
narazil na zminku, ze existuji FS, ktere neco takoveho dokazi osetrit.
Zatim se snazim vyhnout resenim SMB/CIFS, ktere znamenaji otevrit
pomerne dost velkou diru z DMZ.

Nemate nekdo poneti jak neco takoveho resit pripadne jaky FS by tohle umel?

Radek Vicek