No flame posta

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Sobota Říjen 15 20:21:50 CEST 2011

Původní zpráva ze dne 15.10.2011 od Jirka MWW:

> Řešili by stejné DPH jako řeší při poslání do Německa.

Neřešili by to stejně, museli by se registrovat na českém finančním
úřadě, tj. komunikovat s pitomými úředníky.

> Limit na platbu DPH je všude v EU stejný, proto se u nás změnil
> zákon.

Jaký limit? V EU není žádný limit, DPH se platí vždy. Když si koupíš
housku, platíš DPH, když si koupíš kamion, platíš DPH.

> Pokud jsou schopni to poslat z UK do SRN a neřešit žádné poplatky,
> musí být schopni to poslat i k nám. Pokud ale posílají z UK, zřejmě
> tam DPH ( VAT) odvádějí britskému berňáku. Jinak si to nedovedu
> představit. Kupoval jsem nedávno něco z UK a VAT jsem musel
> zaplatit. Ti, co to samé zařízení kupovali mimo EU, měli nižší cenu.

Funguje to tak, že když chtějí posílat zboží do Česka, tak samozřejmě
musejí DPH přičítat. Když toho posílají málo, přičítají DPH v sazbě
platné ve Spojeném království a odvádějí ho do pokladny Spojeného
království. Nicméně v okamžiku, když přesáhnou hranici podle českého
zákona o DPH, tak už se musejí zaregistrovat na českém finančním
úřadě, získat české DIČ a to DPH v naší sazbě odvádět do Česka. A
protože by jistě tu hranici překročili (je to myslím něco přes milion
Kč), museli by se tady registrovat a řešit tyto zbytečné legislativní
problémy (už jen sledovat český zákon o DPH, komunikovat s banánovou
republikou, podávat hlášení, odvádět DPH zase v jiné sazbě...).

Na druhou stranu, možná by to přes UK ani nikdo nekupoval, protože by
to DPH přičítali, takže by si každý řekl, že z Číny to má levnější,
když DPH nemusí platit.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601