Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?

AZe aze na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 13 15:00:29 CEST 2011

Bohužel prodeji šmejdů se nevyhýbají ani některé naše (dříve) renomované
firmy. Bývalý MEZ Brumov, dnes TNZ Brumov. Ke svařovacímu invertoru TT142
dodává "nabíjecí kabely". Max. nabíjecí proud je 70A. Nepřežijí ani první
půlhodinu. Svorky ze železného plechu, spíše plíšku, 70A je pro ně smrtelný
proud, vodiče cca 6mm2 se prostě i se svorkami upečou, dráty jsou tam jen
zacvaknuté. Asi to berou odněkud z Číny. Ani jsem to nezkoušel reklamovat,
poslali by stejný šunt...
AZE

----- Original Message -----
From: <ferman na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 13, 2011 2:41 PM
Subject: Re: Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?

Shodou okolnosti mi nedala spat vcerejsi debata o 1000A svorkach a rano jsem
se pustil do testovani, nakonec jsme testovali i ruzne startovaci kabely.
1000A svorky obstaly , respektive 50s pres ne teklo 850A a ani se moc
nezahrali ,  vice jsem do toho pustit nemohl neb mame funkcni jen jednu 10kW
zatez.
Dale jsme otestovali 4ruzne startovaci kabely, ktere jsme v dany okmazik
dokazali sehnat,
Nejlepsiho vysledku dasahly NB1000-45SP z kolegovo offroadu, 800A 20s,
svorky teple , ale ne horke. Problem je cena, kterou kolega komentoval,
vozit je ve aute znamena zvysit cenu vozu o 100%, do prace jezdi velice
slusnym favoritem.
Jako dlasi se umistily cinske kabely v kulatem pruhlednem futralu z
kuflandu, cena pry cca 400Kc oznacene 500A, 3m, 40mm2 hlinikove pomedene
lanko, 380A, po 20s  byly svorky varici, trapit se dele by asi vedlo k
rozteceni plastoveho ramu svorek.
nasledoval koleguv home made vyrobek s 310A, 3m dlouhe 20mm2 cista med a
svorky za cca 4$ z ebay, po 20s svorky horke, ale ne varici, tedy az na
jednu na kterte bylo blbe nelisovane ocko (kolega to uz druhou hodinu
predelava :-) )
Jako posledni skoncil kabel z globusu, udajne 600Kc, ty proste vice jak 110A
nedaly a po 20s byly svorky varici a kabel horky. Delka 2.8m prurez
nezjisten, kabely vypadaji jako horolezecka lana, ale ocividne jde o izolaci
nikoliv medeny obsah, pokud vudec nejde o Al.

Ferman