Odecet vodomeru a elektromeru

AZe aze na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 13 11:44:40 CEST 2011

To je pravda, takzvané suchoběžné vodoměry mají magnetické spojky, zvenku
dobře stíněné :)). Když se měřicí část vyjme, má magnet dost síly na spínání
sondy. Když je spojka pohromadě, magnetické siločáry nejdou moc ven a sonda
nefunguje. Bohužel nevýhodou je obvykle nějaký podivný koeficient otáčky/l,
například 41,4 a podobně. Lepší je snímání pulzů za převodovkou, kde je to
už dekadické. Některé vodoměry mají v některém kolečku zalisovaný mrňavý,
ale silný magnet a u něj je malý jazýčkový kontakt.
Pokud by měl někdo zájem, je k dispozici jeden nový vodoměr 10 litrů /
impuls, Qmax. 2,5m3, rozteč 130mm, závity 1", Siemens, 1.190,- včetně DPH.
Měl jsem dva, jeden jsem kuchnul, tam je právě to popsané řešení, ale nevím,
kam jsem ho dal...
AZE

----- Original Message -----
From: <ferman na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 13, 2011 11:25 AM
Subject: RE: Odecet vodomeru a elektromeru

Zadny magnet tam bastlit nemusite, pokud se nepletu a AZE to jiste potvrdi,
98% beznych domovnich vodomeru obsahuje v mokre casti merici vrtulku s
magnetem, ktera se prutokem otaci a
vlastne magnetickou spojkou otaci druhym magnetem na hrideli mechaniky
pocitadla v suche casti. Cili by melo stacit
mechanickou cast bud zcelka vyhodit a do prohlubne ve stredu mokre casti (z
suche strany) strcit nejaky HAL, treba
http://www.gme.cz/hallovy-senzory/tle4935l-p533-442/#popis z ktereho uz
polezou pulsy, s cetnosti 1puls/otacka vrtulky ve vodomeru, coz bude
rozhodne mene nez 1puls na decilitr. Pri trose snahy a zrucnosti jiste pujde
zachovat i mechanickou cast, HAL by mel jit zbrousit a vejde se tam i s
mechanickou casti.

Ferman