Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?

AZE aze na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 13 00:35:54 CEST 2011

Alternátor při volnoběhu sotva nabíjí a aby dodával max. proud, musí mít
poněkud víc otáček....
AZE

Já nevím, proč se stále traduje, že auto, ze kterého se natahují
startovací kabely má být nastartované.
Všichni to tak dělají, protože to někdy někdo takhle vymyslel.
Nevidím jediný rozumný důvod, proč by to tak mělo být.
Když auto samo o sobě startuje, tak tam také zvenčí není nic připojeno a
startuje.
Jak mi potvrdil jeden automechanik, může to mít pro nějaký modernější
vůz nepříjemný důsledek.
Prý pokud se tohle provede s CHRYSLEREM, je to pro alternátor smrt.
Tam prý i při volnoběhu je schopen  alternátor dávat velký výkon a při
delších startech a podpětí se "upeče", pokud motor běží
( a nedejbože ještě někdo přidává plyn )
Regulace dobíjení je většinou postavená tak, že dobíjí baterii na napětí
14,4 - 14,6V
Pokud napětí poklesne, zvětší se dobíjecí proud.
Jenomže při startování a zatížení autobaterie startovacího auta tím
startovaným poklesne napětí tolik, že
z alternátoru teče do baterie vysoký proud . A to někdy to "startované
auto " točí startérem i několik sekund, několikrát po sobě.
Doporučení je prý určitě motor u "zdrojového" auta nechat vypnutý a
zapnout třeba potkávací světla.
Kontrolou pohasínání potkávacích světel zjišťovat stav vybití baterie u
tohoto auta.