Kde koupit ohebne vodice 6/10mm2 k nabijecce?

Středa Říjen 12 16:31:13 CEST 2011

2011/10/12 Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>:
> No je fakt že startovací šňůry mají taky krokosvorky a ještě k tomu obyč.
> plechové, teče tam možná 300A a nějak to tu chvilku taky přežije.

Chtěl bych vidět, co by bylo na klešťáku za číslo ;)

Tady mají "Startovací kabely 350A, !! průřez mědi 25mm² !!, délka 3500mm"

http://tinyurl.com/5ur8km7

Při těchto parametrech by jenom na kabelech byl úbytek napětí 2,5V a
teď si ještě představte přechodový odpor na svorkách, které ani
nebudou připojené na rovnou plochu ale někam na svorky baterie se
šrouby a matkami.

A pozor, i baterie samotná má nějaký vnitřní odpor, když otočím
startérem ve svém autě, poklesne napětí na cca 9V a to mám novou (a
větší) baterii 55Ah, se starou 43Ah to kleslo i na 7V.

Startovací kabely mají hlavně trochu oživit vytlučenou baterii, ne že
by nepomohly i při startování, ale obávám se, že kdyby se ta původní
baterie úplně odpojila, že by to taky nemuselo vůbec chytnout.

P.K.