OT: Polarizacni bryle

AZe aze na seznam.cz
Středa Říjen 12 09:56:13 CEST 2011

Brýle nejsou barevné (LG). Napadlo mne, že LCD panel může mít před lichými a
sudými řádky řádky integrované filtry a brýle mají pro každé oko stejný
filtr. Viděl jsem to, ale nenapadlo mne brýlemi kroutit, zda to mizí nebo ne
:)  Při pohledu na TV poněkud shora se obraz ztrácí, vodorovný úhel je
větší. Demo bylo hezké, rybičky vyplavaly až ke mě.
A co tzv. "aktivní" brýle, tam se asi jen zatmívá pravé/levé okénko, ale jak
se to synchronizuje? Nějaká optická vazba?
AZE

----- Original Message -----
From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, October 12, 2011 9:20 AM
Subject: Re: OT: Polarizacni bryle

2011/10/11 AZE <aze na seznam.cz>:
> Když se tady mluví o polarizačních brýlích, jak vlastně funguje systém 3D
> TV
> LG Cinema?
> Brýle mají pro každé oko jiný filtr, ale jsou pasivní, nezatmívají se.
> Ten LCD displej má nějaké polarizační filtry pro liché/sudé řádky, nebo je
> to nějaká jiná finta?

Pokud jsou brejle pasivní, napadají mě jen dvě možnosti, jak to udělat:

1) systém červená / modrá fólie ;)
2) polarizační brýle a pro každé oko jiná polarizace

Pokud vás to zajímá, běžte se podívat do (většího) elektra, 3D brýle
vám tam půjčí a pak můžete dělat pokusy. Když nakloníte hlavu o 90
stupňů (stačí i o míň) měla by být viditelná změna ;)

Případně si stáhněte z webu LG návod k televizi, třeba tam o tom něco
bude (nebo tam aspoň bude "při sledování 3D nenaklánějte hlavu na
stranu", pak je to jasný).

P.K.