OT: Polarizacni bryle

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Úterý Říjen 11 16:29:31 CEST 2011

ja takhle nevidim s brylema displaj na autoradiu, musim otocit hlavu o 90° .. celkem me to prekvapilo :-).
tomik.

________________________________

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Zdenek Janovsky
Sent: Tuesday, October 11, 2011 4:18 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Polarizacni bryle

Zkusil jsem to podle rady na odrazu na sleněné ploše a funguje to výborně a pod správným úhlem natočení. :-)

Zajímavé zjištění bylo, že LCD v mobilu funguje na jiném principu než LCD monitor. Brýle propouštějí z mobilu stále stejný obraz (barevně dost zkreslený) nezávisle na vzájemném úhlu.

Vedlejším efektem testů bylo zjištění, že manželky brýle s nálepkou "polarized" vůbec polarizační nejsou. Koupeny v kamenné optice. :-(

Zdenek

> Od: "Martin Electro" <electromartin7 na gmail.com>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 11.10.2011 09:30
> Předmět: Re: OT: Polarizacni bryle

tak tak, len to nefunguje u kovovych lesklych ploch, ale u sklenych a plastovych a vodnych v pohode....len vonku je to menej viditelne ak nie je modra obloha - ta vydava najviac polarizovaneho svetla

M.

2011/10/10 Miroslav Šinko <sinkomiro na gmail.com>

	2011/10/10 Zdenek <zdej na atlas.cz>:

	> Aha, a najde se v běžné domácnosti něco s ortogonálně natočeným filtrem, na
	> čem bych ty brýle vyzkoušel?

	Lubovolna vodorovna leskla plocha (skleneny stol apod), skor ich
	najdete vonku (dlazba, mlaka, jazierko, kapoty a strechy aut apod).
	Odrazene svetlo je viac, ci menej polarizovane (max pod uhlom hadam
	57st, uz si to nepamatam). Takze sa postavte ku takejto ploche tak,
	aby ste na nej videli odrazy. Ked budete otacat okuliarmi, odraz by
	mal byt najviac potlaceny prave v horizontalnej polohe okuliarov.

	miro