Bateriove svetlo do sklepa.

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Sobota Říjen 8 21:47:40 CEST 2011

Nikdy to nebude úplně spravedlivé.
Ať to budou poměrová měřidla, či cokoliv jiného.
U nás nemáme zatím žádná měřidla a mnozí se jim i brání.
Dost mne to mrzí.
Hodně jsem se tím zabýval a souhlasím s tím, že to má hlavně psychologický
účinek a jinak tomu asi i vzhledem k měření, koeficientům a také díky tomu,
že tomu lidé přesně "nerozumí" a nedovedou si to spočítat, být zřejmě
nemůže.
Je tady strach, že když budou čidla, tak mnozí omezí topení na minimum. Tomu
ale právě vyrovnávají ty koeficienty. Ne možná úplně, ale dosti účinně ano.
Udělal jsem přehled pro naše družstvo za posledních cca 10 roků. Po
zateplení a výměně oken máme úsporu docela malou.
Je to cca, nechci teď hledat přesná čísla, do 30%. Vím o družstvech, kde je
to kolem 50%, ale mají měřidla.
ZVÝRAZNĚNÍ
Tady bych chtěl upozornit a setkali jste se s tím možná v poslední době i v
tisku.
Spotřeba tepla (asi to není správný termín) o 1 stupeň Celsia je v nákladech
6% a můžu potvrdit, že to souhlasí i s mými propočty.
Takže, kdo místo 21 st. Celsia "topí" na 25 st. celsia, tak v době, kdy
takto topí, tak zaplatí o 24% více.
Navíc nás čeká zvýšení DPH a zdražení uhlí pro teplárenské společnosti.
Kdo doplácel letos 4000, tak může doplácet příští rok ...to si prosím
spočítejte sami.  Jsou na to i kalkulačky na netu.
KONEC ZVÝRAZNĚNÍ

Jindra Polívka