DPI a format obrazku

Tomáš Halabala tomas.halabala na iol.cz
Sobota Říjen 8 10:46:30 CEST 2011

Podle me gif merítko neukládá. A je to jedno, není potreba. Dulezita je
velikost v pixelech. Nastavení merítka má smysl napríklad, kdyz znám
rozlisení tiskárny kterou budu tisknout. Kdyz si nastavím v Gimpu 400dpi
a pak to ponesu do tiskárny, která umí jenom 600dpi, tak se to stejne
musi prevzorkovat at znam dpi, ktere jsem si v Gimpu nastavil nebo ne.
Takze idealni je znalost rozliseni tiskarny a to nastavovat. Pak rict,
ze se ma tisknout v tomto dpi nebo zadat pozadovanou velikost a vyjde
jim tak i tak vami zadane dpi.
Ani bych gif nenazyval bitmapou. Je to sice rastrovy format, ale neni to
bitmapa.

Tomas