Bateriove svetlo do sklepa.

Pátek Říjen 7 10:47:02 CEST 2011

2011/10/7 zu1234 <zu1234 na seznam.cz>:
> Nejodpornější buzeraci za posledních 20 let jsem zažil od
> těhle "domovních důvěrníků".
> V domě máme 3 velké sušárny, používá se jenom jedna. Navrhl jsem, aby se
> domluvila pravidla, za kterých tam bude možno něco odložit.
>
> Ječelo po mně na schůzi 10 lidí, že jsem padlej na hlavu, že by v místnosti
> na sušení prádla mohlo něco jiného než prádlo.
> Pak tam představenstvo zaparkovalo benzínovou sekačku i s plným kanystrem.

Evergreen na všech schůzích družstva / společenstva vlastníků je
topení. Používá se jednoduchý způsob, termostatické hlavice a poměrné
účtování podle podlahových ploch bytů. Podle mě docela spravedlivé,
sice ne úplně, ale to není asi žádný způsob. Pravidelně se někdo zmíní
"co když někdo topí málo" nebo "co když někdo topí moc" nebo "co mám
dělat já, když bydlím v přízemí nad studeným sklepem" nebo naopak "v
posledním patře pod studenou střechou". Termohlavice tohle všechno
řeší, barák něco protopí jako celek a rozpočítá se to podle plochy
bytů. Samozřejmě, někdo otužilý se cítí okraden, protože platí stejně
jako soused zmrzlík, zvyklej na 32 stupňů.

Systém s měřením spotřebovaného tepla je a) drahý (pořizovací cena) a
b) nespravedlivý, pokud někdo zavře topení na nulu a nechá se vytápět
od sousedů přes zeď. Nad studeným sklepem je taky spotřeba tepla
vyšší.

Samozřejmě jsou v baráku důležitější věci, například výtah, co
pamatuje příjezd vojsk Varšavské smlouvy nebo zateplení fasády, ale
zvednout platby do fondu oprav o 100 Kč měsíčně, to nikdy neprojde. A
nedá se o tom tak vášnivě a zbytečně kafrat, jako o platbách za topení
;)

P.K.