Re: bezdotykový teploměr pro měření úniku tepla okolo oken?

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Čtvrtek Říjen 6 13:18:43 CEST 2011

Zdravím,
tímto úniky tepla okolo oken nezměříte. Změříte sice aktuální teplotu v
daném "bodu" včetně vlivu sluníčka, ochlazování větrem apod., ale o pár
centimetrů změříte jinou a za vzdálenosti 4-6 m to bude tristní.
Ohledně unikání tepla kolem oken potřebujete změření termokamerou.
Např. http://www.termosnimky.net/sluzby/
Je to první co jsem v google našel, takže doporučuji hledat dále podle
vašich podmínek.
Máte stará nebo nová okna ?
U nových si musíte hlídat firmu aby vše řádně zapěnili. Jinak tam bude jen
vzduch a když odškrábnete omítku, tak budete vidět ven i bez skla v oknech.
Již jsem tady psal, jak mne málem zabilo letící okno při vichřici. Sklo ten
nápor vydrží a celé okno včetně rámu vám "poběží" naproti.
Jindra Polívka

From: "Vojtěch Bubník" <bubnikv na seznam.cz>
To: ""hw-list2"" <hw-list na hw.cz>
Sent: Thursday, October 06, 2011 12:57 PM
Subject: bezdotykový teploměr pro měření úniku tepla okolo oken?

Dobrý den.

Jako čerstvý majitel rodinného domu se s hrůzou připravuju na topnou sezónu.
Ještě netuším, jak moc protopím, ale asi budu v nejbližších letech muset
zateplovat.

Zaujal mě následující produkt:
http://wifi.aspa.cz/teplomer-bezdotykovy-va6530-20-537-s-laserem-z103994/

Máte s tím někdo zkušenosti? Lze to použít jako chudákova termokamera? Budu
schopen rozumně měřit únik tepla okolo oken v prvním patře ze země -
vzdálenost tak 4-6m?

Díky, Vojta Bubník