OT Low-end DSLR

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Říjen 4 09:30:54 CEST 2011

Ja mam zkusenosti se Sony i Nikonem (mel jsem oba a pomerne slusne
vybaveni - cca 100kKc).

Sony jsem opustil predevsim proto, ze jsem nerozdejchal nepouzitelny
autofokus - snimac co prevzali z minoltiho (Sony koupila foto divizi
Minolty) kinofilmu proste na DSLR nefunguje. Dalsim duvodem je nejasnost
smerovani celeho systemu - dodnes neexistuje nastupce poloprofi tela
A700 a jak to vypada ani nebude - kolega to uz vzdal a prchnul ke
Canonu. Osobne to vidim tak, ze budou pokracovat uz jen v systemech
translucent mirror, ktere se sice zdokonaluji, ale muzou i velmi rychle
narazit na nejaky zasadni problem.

Jak pise kolega - neexperimentoval bych a sel do overenych znacek -
Canon/Nikon.
Momentalne ma Nikon nejlepsi autofokus, cipy mu dodava Sony, ktera umi
snimace velmi dobre. Lepsi vyber ve sklech ma Canon - hlavne co se tyka
telat ve stredni tride (Nikon ma bud low-endy a nebo profi za >150kKc),
ale to se vas asi netyka. Resenim je ale take koupit sklo od tretiho
vyrobce - Sigma, Tamron, Tokina ....

Otazkou je na co ten fotak chcete - ohnisko objektivu 18-55 je sice
zakladak, ale obavam se ze vam velmi rychle prestane stacit.

Ja mam jako druhe zalozi telo D5000 a v nekterych ohledech jej mam
radeji nez D300 - moje zena nejdriv nadavala, ale ted jej taha s trvale
nasazenym zoomem 18-200VR a je z nej nadsena. Pokud chcete setak tak
urcite dobra koupe je nikonackej 18-105VR. Nevim ale kolik ted stoji,
pripadne levnejsi variantu D3000. Urcite bych ale jako univerzalni
objektiv doporucil nejakou variantu ultrazoomu 18-200(250) treba od Sigmy.

Radek Vicek