Laminovaci fotorezist, predloha

Milan B. milan na bastl.sk
Pondělí Říjen 3 01:41:29 CEST 2011

On 2.10.2011 23:53, Peter Bošnák wrote:

> V tom datasheete, na ktorý sa odvolávate sú, pokiaľ som si dobre
> všimol tri druhy mylaru, z toho jeden s podstatne odlišnými
> vlastnosťami, ako ostatné. Ako viete, ktorý druh mylaru je použitý na
> tej fólii. Dalo by sa na túto tému polemizovať ešte dlho ale nemá to
> význam. Ja mám svoje vysvetlenie, vy svoje. P.B.

No, asi ten, ktory v UV oblasti pohlti 90% ziarenia sa na tento ucel
pouzivat nebude.

Naozaj neviem presne ktory material sa pouziva (ci uz Mylar alebo iny
material). To cele bol iba priklad, aka kategoria materialov sa pouziva,
ake maju priblizne vlastnosti a aky asi tak mozu mat vplyv na
rozostrenie vami popisovane. To nebol vypocet presne stanovujuci
chovanie nejakeho konkretneho filmu. Bol to naozaj len priklad, ktory
mal ukazat, ze vplyv hrubky materialu krycej folie nemoze mat velky
vplyv na rozostrenie - a uz vobec nie taky vplyv, aku ste popisovali -
a hlavne nie u triedy presnosti, aku mozete dosiahnut v domacich
podmienkach a s laserovou tlaciarnou. Pretoze to bol len priklad a
skusal som zvolit horsie podmienky, tak som zvolil svietenie pod uhlom
45 stupnov, hoci v realite sa bude svietit takmer kolmo a len mala cast
svetla bude dopadat pod uhlom zdaleka nedosahujucim 45 stupnov.

Bola chyba, ze som sa odvolaval na nejaky konkretny datasheet. Pripadalo
mi to ako najjednoduchsi  sposob ukazat nejake udaje. Nepredpokladal
som, ze budu brat doslovne. Len som sa chcel vyhnut otazkam, kde som na
tie cisla dosiel ... aj tak som sa im nevyhol.

Nuz co, tusil som to ... urazil som vypoctami ....

To ci je folia hruba 10um alebo 15um, ci prepusta 95% alebo 70% UV
svetla, ci je index lomu 1.55 alebo 1.65 je uplne nepodstatne. Nema
zmysel sa dohadovat o nejakych detailoch. Skreslenie sposobene
podsvietenim vplyvom krycej folie nie je podstatne.

Ale fakt to nema vyznam. Svietenie cez foliu je standardny technologicky
postup, funguje celemu svetu, okrem vas. Kde je asi chyba?

-m-