RE: automatický odpojovač 12V transformátoru

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Říjen 2 14:13:34 CEST 2011

Cekal jsem, jake budou reakce :-)))

Pred par lety jsem sem totiz dal temer totozny dotaz, dodnes jsem to nevyresil a stale by me to take zajimalo. Tehdy jsem dostal od kohosi jedinou kloudnou odpoved, ze neco takoveho kdysi vyslo tusim v Elektoru, ale nikdo uz nebyl schopen rict ani priblizny rok, natoz potom konkretni cislo. Myslim si, ze by to melo jit resit, odhaduji, ze by to mel zvladnout nejaky uplne malinky PIC (napr 12F629 nebo neco v jeho stylu) s nejakou chytrou bizuterii kolem, jen nemam dostacny soucin: volny cas * priorita, abych to zacal vymyslet.

V principu by melo jit do trafa "cvrnkat" pulzy z maleho nabiteho kondiku a sledovat indukovane napeti na primaru, ktere podle me bude naprazdno daleko vetsi nez pri sekundaru zatizenem (studenou) zarovkou. Kdyz pak PIC primar pomoci nejakeho optotriaku sepne, bude se muset namisto toho sledovat proud, ktery jim tece, aby se zjistilo, kdy se ma vypnout.

Jakub Serych