[OT] Vystava Historie verejneho osvetleni v Brne

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Neděle Říjen 2 00:05:45 CEST 2011

2011/10/1 Šerých Jakub <Serych na panska.cz>:
> Tomu nerozumim. To znamena, ze se poulicni lampa rozsviti (typicky na noc) a hned se stahne jeji jas? Proc tam nedaji mene vykonny svetelny zdroj? Nebo za soumraku a svitani, kdy uz zacina byt denni svetlo se jas zvysi a kdyz je tma tak se snizi? Mohl byste to upresnit?

Podrobnosti nepoznam, ale ked napr. v Poprade rekonstruovali poulicne
osvetlenie, oddovodnovali to o.i. usporou novych svietidiel a
moznostou stmievania. Faktom je, ze niekedy po 22. hodine naozaj jas
poklesne. Kedy nad ranom stupne, to po mne nechcite, som tam len obcas
a to mam prave volno :-)) Nejde teda o prisposobenie jasu prirodzenym
svetelnym podmienkam. Ide len o 2 stupne - ked sa predpoklada zvyseny
pohyb ludi po uliciach, svieti sa naplno; pocas noci je jas znizeny.

miro