mala telefonna ustredna

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Listopad 30 23:23:36 CET 2011

Jestli to je v rakci na ten vyzvaneci proud, tak problem je pouze u
klasickych mechanickych zvonku, ktere jsou reseny elektromagnetem a
kotvou s magnetem. ( pozor ne tzv. Vagnerovo kladivko ... )
Ta kotva tam kmita v rytmu vyzvaneciho napeti, ktere je pro AUT system
standardne 25Hz. A jelikoz si to konstrukteri te Tiny zjednodusili a na
vyzvaneni pouzili 50Hz
tak ten zvonek nestiha zvonit protoze musi ta palicka mezi zvonky kmitat
2x rychleji a nestiha to. Pak to jenom tak divne chrci a bzuci a nezvoni
to o ty kovove zvonky.
Narazili jsme na to jednou, kdyz si to  nekdo objednal a mel k tomu
zrekonstruovanou starou AUTku s vidlickou.
Kolega pak zkousel zvonek nejak nastavit priblizenim tech zvonu k
palicce, ale nepodarilo se mu , aby to zvonilo tak, jako pri spravne 25Hz.
Po case jsem nekde videl nejakou upravu takoveho zvonku - pridavala se
tam dioda a kond, nebo tak neco a mechanicky se to malinko muselo
modifikovat.

Stare aparaty AUT, ktere maji elektronicky zvonek  treba "bublatko s
MA6520" normalne vyzvanet budou a do 100-150m linky budou i normalne
fungovat!!!!!

Mimochodem vsimam si, ze stale vice lidi ma zvuk kovoveho zvonku
nastaven i na svych mobilech. Vcetne me. Asi je to z nostalgie k tomu
nadhernemu nesyntetickemu zvonku.
Ale zacina to byt problem, protoze kdyz to takhle nekomu vyzvani,
automaticky saham do kapsy....

http://jaku.ic.cz/old_phone/oldphone.wav

JaKub