castecne OT - zalohovani obehoveho cerpadla

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Listopad 29 18:02:08 CET 2011

Dne 29.11.2011 17:42, Jakub Ladman napsal(a):
> Diky
> vypada to ze se tam neco najde. Majitel domu je automechanik, tj. autobaterku
> si sezene sam.
Je treba spocitat, jestli to staci.
Dve cerpadla dejme tomu 100W je 200W  pri ucinnosti UPS min  80 procent
pocitejme odber z bat. 250W.
To je pri 24V   cca 10A, neboli za hodinu 10Ah "vycucnuto" za 6 hod 60Ah
. Pro 12V to vychazi na dvojnasobek tedy 120Ah ( a horsi ucinnost )  ,
ale predpokladam, ze lepsi UPS s vykonem
okolo 600W bude na 24V
Neboli odber 200W, 6 hodin zaloha je treba baterii 24V/60Ah.

> Otazka je jen co ty cerpadla na ten modifikovanej sinus.
Neni s tim problem, ten nastava , pokud maj cerpadla na sobe prepinac
rychlosti a ten je v poloze  "min"
Nekdy se pak z UPS nechce cerpadlo tocit.  Tuhle polohu je treba
"dokompenzovat paralelne pripojenymi kondy k cerpadlu, aby to nasazovalo
dobre.
To je ostatne dobre udelat vzdy, motory pak "nebzucej" a jsou zticha,
jako kdyz jdou ze site. V mem pripade to resil 1-3M/630V.
Regulace rychlosti cerpadla ( nejaky Valios nebo tak nejak )  neni
udelana prepinanim polu, ale prepinanim odbocek na statoru s tim, ze
regulace se u tohoto asynchronniho motoru deje tak, ze vypadne
ze "synchronismu" Otacky pak zavisi trochu i na zatezi.

Jinak bacha na plynovani baterii, umistit mimo kotel i s UPS a ke kotli
( cerpadlum ) tahnout jen 230V.....

JaKub