[OT] kdo si hraje, nezlobi

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Listopad 26 18:38:17 CET 2011

> http://www.jenproauta.cz/video/2138-podivejte-se-jak-vznikl-nejmensi-dvanactivalec-na-svete-ktery-ma-objem-pouhych-12-cm3
> celkem zajimave zabery, zejmena na obrabeni a konstrukci... Co mi trosku
> vadi, ze to ma jen 2x (mozna 3x - uprostred) ulozenou kliku, nepochopil
> jsem, jak je to mazano a chlazeno... To mi prijde tak nejak nedotazene.

Zdravím,
  no on to asi není skutečný spalovací motor, běží to nejspíše jen na
stlačený vzduch, takže je to spíše nejmenší 12válcový "parní stroj"
na světě. Tipuji si, že mazání bylo provedeno jednou při konstrukci a
pak se tam občas stříkne trocha nějakého mazacího spreje... Přeci jen
síly jsou tam minimální, tak není třeba mazat příliš intenzivně... To
samé platí s o klice, lépe ji uchytávat asi netřeba...
  Zdraví Pavel