RE: Recyklovaný motor z pračky

Pátek Listopad 25 16:51:10 CET 2011

U trakčních motorů jsem se s tím ještě nesetkal...

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Koder Petr
Sent: Friday, November 25, 2011 1:39 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Recyklovaný motor z pračky

Nevím přesně proč tomu tak je. Tipoval bych ale, že to bude vymezení vůle ve vedení uhlíků. Když motor točí na obě strany, uhlíky by se ve vůli naklápěly a opotřebovávaly se na třecí ploše více (dva úhly kontaktu). Možná to omezuje i kmitání při vysokých otáčkách.

Zdravím konféru,
hraji si zrovna s komutátorovým motorem z automatické pračky.
Nevím zda je tu u všech pračkových motorů, ale ten můj má uhlíky přitlačené na komutátor ze šikma.
Nemyslím pootčení roviny ve které uhlíky dosedají, pro lepší komutaci, ale uhlíky nejsou kolmo k tečně ke komutátoru. Nejsem schopen určit, zda při odstřeďování byly uhlíky ve svém loži vytlačované od komutátoru, nebo naopak.
Setkal se někdo s podobným motorem, znáte důvod toho zešikmení?
Dík,
Lubor