aky typ baterky?
gatilo
gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Listopad 24 19:53:39 CET 2011
24.11.2011, 19:51:48
Mozna se blizi cas masivniho nasazeni Li-xxx.
Cenou se uz cinsti soudruzi blizi evropskemu olovu.
http://3xe-electric-cars.com/index.php
S pozdravem Pavel
mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
--
Vláďa Anděl napsal:
> V jakém režimu to olovo používáte a jakou to dosahuje životnost?
> Baterka v autě je neustále nabitá a vydrží, dokud se nerozpadnou
> elektrody (cca 3-5 let). Lepší gelovky s trubkovýma elektrodama mají
> vydržet 10 let. Pokud se vám daří aby se baterka moc nevybíjela a
> uržujete správné dobíjecí napětí, měla by tu udávanou životnost mít.
> Na dráze se před 5 lety nahrazovala alkalika bezúdržbovýma
> olověnýma gelovkama a zase se vracejí k alkalice.
> Zkušenosti s gelovkama na dráze:
> Osvětlovací baterky ve vagónech - tratě kde to každou chvíli stojí
> (dobíjí se jen za jízdy) jde z toho osvětlení a vzduchotechnika.
> Baterka se nestačí dobíjet, jednou za týden se musí připojit na
> nabíječku. Alkalika je tam v pohodě, gelovky ztrácejí kapaciitu a
> nedej bože když vybité zmrznou. Běžně odcházejí i za rok.
> Startovací baterky na lokomotivách - ani za 5 let se nepovedlo
> všude dát měniče, kde se dřív menší spotřebiče (např. vysílačka)
> napájely z odbočky. Malé samovybíjení olova má za následek malý
> dobíjecí proud a proud takové zátěže dokáže baterku úplně rozhodit.
> Jsou tam i jiné problémy, pravděpodobně mecahanické. Občas se stane,
> že to při startování bouchne a u - pólu se vytrhne vývod i s kusem
> plastu. Zatím se neví proč, úvahy jsou že chvěním těžkého kabelu
> napraskne olověný vývod v článku. Když to pak při startování uhoří,
> oblouk při 1-2KA a 120V udělá svoje. I tyhle baterky mají životnost často jen rok.
> Anděl
Další informace o konferenci Hw-list