OT: Redukcni ventil

Vladimir Nerud newlad na centrum.cz
Čtvrtek Listopad 24 18:05:54 CET 2011

Hmm, a) i b) muze byt spravne, vadny muze byt a spatne nadimenzovany tez, c)
spatne nastaveny.
Zakladni otazka - jaky je tlak pred ventilem? Minimalni rozdil tlaku je cca
1 bar, tzn. pokud chcete na vystupu 4 bary, na vstupu musite mit minimalne
5, lepe 6 bar. Kde nic neni, ani cert nebere :o). Dalsi otazka je, jakou ma
tlakovou ztratu pri pozadovanem prutoku, to by melo byt uvedeno na
prilozenem letacku,  1/2" ventil ma pri prutoku 10l/min ztratu asi 0,5 bar,
pri maximalnim prutoku (35l/min) uz to dela 1 bar.
Pro bytovou jednotku by mel mit dimenzi aspon 1"
Dalsi otazka je nastaveni. Red. ventil neni uzaviraci prvek, tzn. pokud neni
odber, muze se tlak na vystupu pozvolna zvysovat, zvlast, pokud neni pred
nim zabudovany filtr a do sedla se dostane necistota. Vystupni tlak by se
mel tedy seridit pri malem prutoku media.

Vladimir

-----Původní zpráva-----
From: Marek Sembol
Sent: Wednesday, November 23, 2011 11:25 PM
To: HW-news
Subject: OT: Redukcni ventil

Zdravim mistni odborniky na vodu:)
Mam na vode nainstalovany redukcni ventil s manometrem za nim a:
1) normalne ukazuje tlak 4. Je to normalni?
2) kdyz pustim vodu klesne tlak pod 2. Zda se mi, ze voda tece malo.
Jaky by tam mel byt tlak? Kdyz pustim vodu i na dalsim kohoutku, je to
(jak se da predpokladat) jeste horsi (a tlak asi 1.5)

Je ventil vadny, spatne dimenzovany, nebo je to tak vsechno spravne a
ja si s tim proudem vody vymyslim?
Diky,
Marek