VOIP telefony

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Listopad 23 21:05:02 CET 2011

Zdravim,
  nerozumim tomu pozadavku. Pozadujete predevsim modely pro Skype, nebo
konstatujete, ze predevsim modely pro skype jsou drahe ?
  Kazdopadne na Aukru jsou VoIP telefony celkem bezne a ceny nebyvaji vysoke.
Zrovna tu testuji Grandstream GXP2000, ktery jsem si dnes vyzvedl na poste.
Funguje, pekne provedeni, hezky vzhled, dobry zvuk (vcetne G.722 kodeku).
Profik sice najde par chyb v implementaci SIPu, ale bezny uzivatel bude
naprosto spokojen :-).

> Nevite o nejakem peknem telefonu pro VOIP? WFi nebo LAN. Divam se do eshopu
> a ceny jsou dost vysoko. Predevsim modely pro Skype. (Porizovaci naklady
> prebijeji uspory za volani. Uvidime co udela Microsoft s cenovou politikou
> Skypu. Rozsirit pocet zemi s pevnym cislem, zrusit spojovaci poplatky a
> nebude to mit chybu.)

:-) :-) A Vy jste nekdy videl, ze by microsoft neco koupil proto, aby to
zlevnil ci ucinil uzivatelsky dostupnejsim ?

> Napada mne nejaky starsi mobil s Wi-Fi a SIP klientem s bazaru. Bude nejaky
> fungovat s ceskymy providery? Asi budu zase brat cislo od firmy Ha-Vel.

Me zkusenosti rikaji, ze mobily s WiFi a SIP klientem neposkytnou skutecne
zcela bezporuchovy provoz. Nekdy se klient prestane prihlasovat a musi se
restartovat bud on nebo cely mobil. Jindy spojeni bez zjevne priciny kokta,
ackoliv AP je 3 metry od pristroje a ten indikuje plny kotel. Rovnez je
treba mit na mysli, ze mobily s trvale zapnutym WiFi a SIP klientem (aby se
na nej dalo kdykoliv volat) jsou neobycejne zrave. Moje zkusenosti (a mam jich
diky sve profesi celkem dost) rikaji, ze pro opravdu kvalitni telefon (nahrada
pevne) je dosud wired Ethernet a znackovy vyrobce (Linksys, Cisco, jeste ten
Grandstream, rozhodne ne treba Well) ta nejlepsi volba.

Zdravi Pavel