RE: Pokles kapacity u MKP svitkového kondenzátoru (bylo - porucha ledničky).

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Úterý Listopad 22 22:59:01 CET 2011

Dobrý večer,
 To co píšu je perlička, ale mam C 100n přes odpor na LED + oopto. V době,
kdy jsem to dělal, jsem nemel C na 630V, ale staré teslácké na 160V!!!,
nějaké svitkové či co to bylo. Říkal jsem si, že to tam dam, ale hned
objednám u slona na 630V. no a teď se držte. Jsou tam již přes 7 let a stále
OK. Asi se fakt dřív dělali kondíky bytelnější.  Míra

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Tuesday, November 22, 2011 6:47 PM
To: HW-news
Subject: Re: Pokles kapacity u MKP svitkového kondenzátoru (bylo - porucha
ledničky).

No ono snad nejde o to co je v té síti normálně, ale jaká je ochranná úroveň
přepěťovky, kterou máte v rozvaděči - pokud jí tam máte. Ta bývá přímo na
tom omezovacím prvku třeba 1,6 až 2KV a pochopitelně záleží, jak jsou
rozmístěné dráty, co se do nich naindukuje dál. Já vím, do baráku (třeba i
do sousedovic baráku) hrom nepráská každý den. Ale pořádnou špičku udělá
třeba i vypnutí jističe když praskne žárovka.
Proto bych na síť nepřipojil jiný kondenzátor než X2, který je na to
stavěný. Nějaký na 630V jedině přes odpor, který krátké špičky omezí a omezí
du/dt na nějakou řádově nižší hodnotu, kterou ten kond ještě snáší. Ke
ztrátě kapacity může dojít i upálením pokovení příliš velkým proudem - i bez
napěťového průrazu. Odrušovací kondenzátory snášejí 100V/us, tedy impulzně
100A při 1uF. Některé jiné mají až o řád míň.
Anděl

Dne 22.11.2011 16:11, Josef Šíp napsal(a):
> Jestli to nebude tim, ze 400V je malo a dalsi v rade je 630V DC.
> Osobne bych 230V * 10% povolene kolisani * 1.41  = 360V max. amplituda
> Pokud si uvedomite ze v siti muze byt i ruseni tak mi rezerva 40V
> prijde jako mala a osobne bych zvolil C na vyssi napeti tj. 630V
>
> J.S.

pamatuju) psal, ze je bezne, ze svitkove kondenzatory se musi napetove silne
predimenzovavat, na 230V je pry spolehlivy az kodan na 630V. Kdyz jsem ted
dal hledat 630V na site:list.hw.cz, tak to najde mnoho ruznych vlaken presne
s touto informaci. Na 230V patri 630V svitkovy kondenzator. To je to co me
zarazi.