RE: Pokles kapacity u MKP svitkového kondenzátoru (bylo - porucha ledničky).

Koder Petr Koder.Petr na azd.cz
Úterý Listopad 22 11:16:18 CET 2011

Mam podobnou zkusenost. Naposledy to byl casovac k ventilatoru (koupelna), kde vyrobce osadil v "napajeci sekci" svitkovy MKP kond. 330n (v serii s odporem 150R). Casovac prestal fungovat po cca 2 letech pouzivani, kdy mel kondenzator kapacitu uz jen 20n.

Setreni a nizkou kvalitu soucastky bych pochopil, kdyby tam byl osazeny nejaky pochybny kondik. Tenhle vsak byl na 250Vst., podle potisku plnil hromadu norem a predevsim mel vydrzet spicky 2,5kV (trida X2).

Ve vetsine pripadu, kdy jsem spatny svitkovy kondik ve zdrojove casti nasel, byla v blizkem obvodu spinana indukcnost. Treba v lednici motor kompresoru, u programatoru mycky cerpadla, u vetraku je take motor...
Byl jsem ale prekvapen, ze indukovane napeti nestihne svest ani varistor, ktery byl ve vetsine pripadu pred kondikem (ve zde zminovane lednicce asi take).

Petr