Pokles kapacity u MKP svitkového kondenzátoru (bylo - porucha ledničky).

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Listopad 21 21:51:14 CET 2011

Zdravíčko,
  též uvedu příhodu s kondem. Mám tu jeden jednofázový elektroměr ZPA EMU 10x
(pro podružné měření), který náhle začal blbnout - ukazoval nesmysly,
zasekával se a nakonec už po zapnutí proudu ani "nenabootoval" - displej
ukazoval samé osmičky a ostatní symboly a tak to zůstalo.
  Po rozebrání jsem zjistil, že zdroj je řešen právě pomocí srážecího
kondenzáoru (v sérii s nevelkým odporem). Kondenzátor měl být tuším M47. Po
proměření se ukázalo, že nemá ani M1. Byl to celkem kvalitní typ, Siemens,
takový ten v modré plastové krabičce, zalitý zespoda. Napětí si už přesně
nepamauji, ale nepadlo mi do oka, že by byl poddimenzovaný.
  Nemaje takového kondenzátoru, použil jsem dvou 1M stejného provedení, ale
jiného výrobce, v sérii (každý šel do tišťáku jednou nohou a nahoře jsem zbylé
propájel, místa tam je dost). Ty nové byly tuším na 330V každý, takže snad je
rezerva dostatečná. Každopádně měřák nyní běží zase jako úplně nový.
  Původní kond jsem bohužel vyhodil, ale stejně nevím, jak bych jej kuchal,
rozhodně by to nebylo vzhledem k zalití triviální.
  Zdraví Pavel.