nokia 6300

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Listopad 15 10:21:21 CET 2011

To sice ano, ale k tomu má snad každý (resp. zatím jsem jiný nekuchal)
aku pro mobil svůj samostatný ochranný obvod, který by mimo jiné neměl
dovolit vzrůst napětí na článku nad oněch typických 4,2V.

Princip funkce lze vidět např. v
http://doc.gmecdn.cz/331/331-055/dsh.331-055.1.pdf

Právě u aku z Nokie využívám tyto (originální vestavěné) obvody k
regulérnímu ukončení nabíjení (nabíjím něčím, co se blíží konstantnímu
proudu). Není to sice úplně košer, nicméně to funguje dlouhodobě a zcela
bez problémů.

Čili příčinu nafouknutí aku bych viděl někde jinde. Leda že by soudruzi
mezitím ochranný obvod do aku v rámci katování kostů přestali instalovat
a zároveň se třeba potentilo vnitřní řízení v telefonu...

---
Jirka