Fotodokumentace - měření rozměrů

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Listopad 11 16:21:43 CET 2011

Ano, tip mám. Můj oblíbený OpenOffice.org/Libre Office Draw.

Postup:

1) vložení obrázku (fotky) do dokumentu

2) fyzická úprava rozměru (kalibrace fotky) potažením myší podle
nějakého známého prvku + případně využití kreslení v měřítku (pro velké
rozměry - není ale nutné, stačí změnit rozměrové jednotky)

3) zamčení velikosti obrázku pro příp. zamezení nechtěných změn v budoucnu

4) nakreslení kótovací čáry, její natažení mezi měřené body, odečet kóty.

Postup se může vylepšit např. prací ve vrstvách apod.

Toť vše. Možná to budou umět i jiné programy, ale OOo/LO (nejen) Draw mi
maximálně vyhovuje.

---
Jirka