Fotodokumentace - měření rozměrů

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Pátek Listopad 11 16:08:52 CET 2011

Dobrý den,

při pročítání dnešního vlákna o fodokumentaci mě napadl dotaz, který
nosím v hlavě už delší dobu :-) Mám poměrně obsáhlou fotodokumentaci
rozvodů a stavebních detailů. Když potřebuji přesně zjistit polohu např.
kabelu, otevřu si fotografii v Irfanu, zjistím pomocí rámečku pro ořez
velikost třeba tvárnice v pixelech, pak pomocí dalšího rámečku pro ořez
zjistím vzdálenost kabelu od nějakého známého místa rovněž v pixelech a
nakonec pomocí trojčlenky (velikost tvárnice v mm znám) vypočítám
požadovanou vzdálenost kabelu v mm. Výpočetně to není problém, ale
protože to dělám celkem často, hodil by se mi nějaký SW nástroj, kterým
bych si to zjednodušil (třeba něco jako jako měření vzdálenosti na
mapy.cz, samozřejmě mi je jasné, že fotomapy jsou již zkalibrované).
Nemáte někdo nějaký tip?

Díky

JF