Re: Odvlhčovač vzduchu

Martin Záruba swz na volny.cz
Pátek Listopad 11 12:08:03 CET 2011

Jeste jedna zajimava skutecnost, kterou si malokdo uvedomuje: Odvlhcovac je
vlastne tepelné čerpadlo, kde vzduch nejprve prochazi vyparnikem, kde se tak
ochladi, ze se dostane pod rosny bod a kondenzat odtece. Vzapeti jde pres
kondenzator, kde se znovu ohreje. Vzduchu se ale odebralo kondenzacni teplo
vody. Jinak receno odvlhcovac doda vice tepla, nez kolik odebral proudu.
Prekvapive je to docela rozdil. S uspechem napriklad pouzivam odvlhcovac na
chalupe (rozumne tam nejde udelat izolace proti vlhkosti) k odvlhceni a
soucasne k pritapeni.

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, November 10, 2011 8:30 PM
Subject: Re: Odvlhčovač vzduchu

Mam kompresorovy, musel bych se jit podivat ale zere 500-600W  a ma
vyprodukovat cca 20l vody za den. Funguje dobre, v zime trpime v baraku
extremni vlhkosti, protoze tu bydli 2 psi a kdyz je osklivo, susi se
pradlo a tak... Letos bude prvni zimni test tak jsem zvedavy - jinak
mame na oknech vodopady...