Soucastkova zakladna za bolsevika (bylo: Re: patek - baterky)

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Úterý Listopad 8 10:18:49 CET 2011

Používám v případě potřeby dodnes takovou tu PIKO vrtačku na 12V.
Jak se sháněly vrtáčky za bolševika - těžko, ale občas výjimečně i byly.
Případně přes někoho od nástrojařů apod.
A vrtalo se hodně opatrně :-)
Těch "koleček" jak tady psal Jirka jsem tehdy absolvoval opravdu hodně.
Jinak to prostě nešlo.
Někde měli odpory malých hodnot, jinde zase vysoké a něco jste pořídili v
bazarech.
Tam se mnohdy vyskytly věci, že jste skákali radostí.
Pracoval jsem tehdy s CMOSy a musel jsem mít přehled o značení NDR, SSSR,
pár našich.
Internet nebyl. Vše jen časopisy a městské knihovny.
Kdo to nezažil, tak už dnes těžko uvěří.
To tzv. kolečko jsem tu před několika, snad již více lety popisoval.
Jindra Polívka

Já používal stěračový motorek z náklaďáku (táta byl automechanik). Na šnek
na jeho hřídeli přesně pasovala ventilková trubička uříznutá z duše na kolo.
A na ni jsem šrouboval kovové ventilkové čepičky z naletovanými vrtáčky.
Kromě nedostatkových vrtáčků jsem používal ojeté zubařské frézy, které jsem
vyžebral u zubaře :-).

Martin.