Soucastkova zakladna za bolsevika (bylo: Re: patek - baterky)

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Pondělí Listopad 7 13:58:23 CET 2011

Rôzne home-made vŕtačky s rôznym podivným uchytením vrtáka boli bežným
vybavením amatérskej dielne. Ak len "trochu" hádzal, bol to úspech. Ja
som dlho vŕtal veľkou Narexkou a bez stojanu ale to išiel človek prísť o
ruku a o uši. Potom som zistil, že sa dá prevádzkovať i na jednosmerných
30V, čo bolo menej únavné, aj keď moment a obrátky boli podstatne
horšie. Synovi som znárodnil,  už tu spomínanú vŕtačku Piko ale tá bola
hlučnejšia, ako tá veľká Narexka a veľmi zle sa držala v ruke. Nejakým
zázrakom sa mi neskôr podarilo zohnať Vŕtačku do plošných spojov
MV24/1,5 z ZPA Košíře a to už bola výhra. Musel som používať 1 mm
vrtáky, lebo iné neboli. Kolega, železničný modelár mi kdesi zohnal
vrtáky 0,6mm ale to bolo zasa trochu málo na väčšinu súčiastok. P.B.