Klapka v sani u dieselu bylo: Re:[OT] Vaha vzduchu ?
RV
vicek.radek na cpost.cz
Pátek Listopad 4 13:11:13 CET 2011
citace...
Pro katalyzátor SCR firma Bosch vyvinula dávkovací systém močoviny,
který bude pravděpodobně poprvé použit v sériově vyráběném vozidle v
roce 2003. V katalyzátoru SRC dochází k reakci kysličníků dusíku
obsažených ve výfukových plynech s čpavkem. Jako produkt této reakce
vzniká voda a dusík. Řídící jednotka motoru průběžně upravuje množství
močoviny, z níž se čpavek získává, podle specifických podmínek motoru a
katalyzátoru.
U filtru pevných částic dochází k přeměně NO na NOx
v předřazeném oxidačním katalyzátoru, který okysličuje uhlík obsažený v
kouřových zplodinách na CO2. Množství kouřových zplodin usazených ve
filtru je průběžně sledováno, aby mohla být včas provedena jeho
regenerace. Jiná varianta filtru pevných částic pracuje s aditivem v
motorové naftě, které snižuje teplotu spálení pevných částic. Celkové
řízení katalyzátoru v obou variantách zajišťuje řídící jednotka EDC
firmy Bosch.. I pro filtr pevných částic je nezbytně nutná motorová
nafta s nízkým obsahem síry.
----------------------
ma to ale jeden problem a tim je obsah siry v nafte - pokud je vysoka
tak to funguje spatne - respektive malo
Radek Vicek
Dne 4.11.2011 12:55, gatilo napsal(a):
> 4.11.2011, 12:51:18
>
> Dyzly katalizator nemaji, IMHO proto, ze by se velmi brzo zanesl
> sazema a tim pozbyl funkcnosti.
> Ale myslim, ze NOx se, alespon u nejnovejsich dyzlu meri. Nebo z
> jakeho jineho duvudo se do spalin strika mocovina ?
>
> S pozdravem Pavel
> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
Další informace o konferenci Hw-list