Klapka v sani u dieselu bylo: Re:[OT] Vaha vzduchu ?

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Listopad 4 13:11:13 CET 2011


citace...

Pro katalyzátor SCR firma Bosch vyvinula dávkovací systém močoviny, 
který bude pravděpodobně poprvé použit v sériově vyráběném vozidle v 
roce 2003. V katalyzátoru SRC dochází k reakci kysličníků dusíku 
obsažených ve výfukových plynech s čpavkem. Jako produkt této reakce 
vzniká voda a dusík. Řídící jednotka motoru průběžně upravuje množství 
močoviny, z níž se čpavek získává, podle specifických podmínek motoru a 
katalyzátoru.

U filtru pevných částic dochází k přeměně NO na NOx
v předřazeném oxidačním katalyzátoru, který okysličuje uhlík obsažený v 
kouřových zplodinách na CO2. Množství kouřových zplodin usazených ve 
filtru je průběžně sledováno, aby mohla být včas provedena jeho 
regenerace. Jiná varianta filtru pevných částic pracuje s aditivem v 
motorové naftě, které snižuje teplotu spálení pevných částic. Celkové 
řízení katalyzátoru v obou variantách zajišťuje řídící jednotka EDC 
firmy Bosch.. I pro filtr pevných částic je nezbytně nutná motorová 
nafta s nízkým obsahem síry.
----------------------

ma to ale jeden problem a tim je obsah siry v nafte - pokud je vysoka 
tak to funguje spatne - respektive malo

Radek Vicek

Dne 4.11.2011 12:55, gatilo napsal(a):
>   4.11.2011, 12:51:18
>
> Dyzly katalizator nemaji, IMHO proto, ze by se velmi brzo zanesl
> sazema a tim pozbyl funkcnosti.
> Ale myslim, ze NOx se, alespon u nejnovejsich dyzlu meri. Nebo z
> jakeho jineho duvudo se do spalin strika mocovina ?
>
> S pozdravem Pavel
>    mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz



Další informace o konferenci Hw-list